July 6, 2021

Mina fondförvaltare

Efter vårens justeringar i basportföljen är det betydligt färre fondförvaltare som återfinns i min portfölj. I nuläget ligger väldigt mycket av mitt sparande hos Spiltan Fonder, summerar vi både aktier och räntor har Spiltan fått förtroendet att förvalta cirka 47 procent av hela basportföljen.

I de flesta fallen är det stora och välkända fondförvaltare som hanterar mina pengar för närvarande. Bland de minsta finner vi Enter och Lancelot, i övrigt är det stora spelar som hanterar slantarna.

Aktier
Störst är Spiltan följt av Länsförsäkringar och Öhman Fonder.

  • 45 % Spilta
  • 15 % Länsförsäkringar
  • 10 % Öhman
  • 5 % Coeli
  • 5 % TIN
  • 5 % AMF
  • 5 % SEB
  • 5 % Enter
  • 5 % Lancelot


Förvaltar mina pengar.


Räntor
Totalt finns fyra räntefonder i portföljen just nu och de hanteras av Spiltan, Coeli och SPP.

  • 50 % Spiltan
  • 35 % Coeli
  • 15 % SPP

Förvaltar mina pengar.

Jag hoppas att jag kommer fortsätta att ha mitt sparande hos ett fåtal förvaltare och hålla min basportfölj enkel och tydlig.

No comments:

Post a Comment